Als je een Zara winkel binnenloopt kan je de producten onderscheiden in twee groepen:


Massaproductie
Dit is het goedkopere segment. Nadat Zara deze populaire items in de winkels heeft hangen, zijn ze ook al snel te zien in winkels als Bershka of kleinere modeketens. De items blijven  langer in de winkels hangen, omdat ze erg gewild zijn en dus veel verkocht kunnen worden. Er hangen dan ook meerdere items van een bepaald kledingstuk in de winkel en er wordt meer van het product ingekocht.
Premium mode
Deze kleding is een stuk duurder en exclusief. De items zijn voornamelijk alleen bij Zara te verkrijgen en zijn vaak niet in andere winkels verkrijgbaar. Er zijn niet veel exemplaren van de kledingstukken te vinden in de winkels en ze kunnen dan ook erg snel uitverkocht zijn. Veel accessoires als handtassen, schoudertassen en schoenen zijn vaak premium items.

 

We kunnen de markt opdelen in verschillende marktsegmenten. Dit doen we op basis van verschillende segmentatiecriteria; cultuur, geografisch, demografisch, economisch, koopgedrag, etc.