Zara kijkt goed rond naar wat er zich in de modewereld afspeeld. Op deze manier is Zara altijd op de hoogte van de nieuwste trends en kunnen klanten deze trends ook meteen terugzien in de nieuwste collecties die Zara in de winkels heeft hangen. Zara probeert de klant dus altijd tevreden te houden door goed te kijken naar de ontwikkelingen in de modewereld. Mensen willen nieuwe items vaak zo snel mogelijk in huis hebben Zara probeert echte modeliefhebbers dan ook voor te zijn door de items meteen in de ketens te laten zien en te verkopen. Er zijn erg veel bedrijven actief in de modewereld en ook op dit niveau. Al deze bedrijven proberen klanten te trekken om een zo hoog mogelijke winst te behalen. Het tevreden houden van de klanten en de klanten enthousiast maken over het bedrijf is dan ook erg belangrijk voor Zara.

Dit is een zeer veilige positie voor Zara. Klanten tevreden houden door te kijken naar wat de klant wil zodat mensen blijven komen. Zara zou veel meer out of the box kunnen denken. De ‘purple cow’ zijn van de modeketens. Een paarse koe zie je nooit, dus een paarse koe is bijzonder. Daarom moet Zara iets bedenken wat de mensen nog niet kennen, maar waar veel doelgroepen wel enthousiast van zouden worden. Op deze manier springt Zara tussen alle andere modeketens uit en trekt het bedrijf nog meer klanten.

De waarde van de gekozen positionering van Zara is de klant tevreden houden, door de klant snel te geven wat de klant zoekt. Mensen die erg modieus zijn en de nieuwste trends willen volgen, willen deze trends ook meteen ergens kunnen kopen. Zara houdt deze klanten tevreden door meteen de nieuwste trends in de winkels te hangen en te verkopen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb